Monday 15 August 2011

Aku...

Aku sama seperti insan lain,punyai minat,hobi,cita2,perasaan n semua yg berkaitan dgn lumrah hidup manusia di dunia ni...Semua lelaki mahupun perempuan di dunia ni ingin bercinta dan di cintai...
Terasa indahnya bila diri kita di cintai dan mempunyai insan yg kita cintai,bohonglah jika ada insan yg kata mereka tak ingin di cintai dan mencintai kerana kita dijadikan dengan perasaan itu,sejauh mana pun kita buang rasa cinta itu,ia tetap akan kekal ada di dalam diri kita semua...
Sama seperti aku,aku juga punyai rasa cinta,aku ingin mencintai dan di cintai,setiap hari dalam hidupku ingin mencari cinta sejatiku,tetapi aku belum menemui cinta yg ku cari selama ini,mungkin juga blum smpai jodohku untuk bertemu dengan cinta sejati ku,tetapi aku redha dengan semua itu...
Kerna aku tahu,kita dijadikan di dunia ini berpasangan,bila smpai jodoh kita,kita tetap juga akan bersama dengannya walaupun kita tak pernah sekali pun keluar dari rumah,itulah dinamakan ketentuan Allah S.W.T...
Tetapi,bila kita sudah menemui cinta sejati kita,janganlah kita menyakiti,mengasari dan mengabaikannya,kerana ia umpama kaca,bila kaca itu pecah,maka susah dan mustahillah untuk kita menyatukannya kembali menjadi sekeping kaca yg sempurna...
Dari itu,hargailah cinta yang telah kamu temui itu hingga jasad terpisah dari nyawa...
Dan bagiku,aku akan tetap mencari dan berdoa agar cintai sejati yg telah di takdirkan untukku ku temui sehingga ajal datang menjemputku...(^_^)

No comments:

Post a Comment